Podem conèixer com la proliferació d’algoritmes planteja nous reptes per al periodisme i com les redaccions poden navegar a través de la lectura del llibre electrònic El paper dels periodistes en una era d’algorismes: una guia per preparar la sala de premsa per a humans i màquines.
Estem en un punt fonamental en l’ús de la intel·ligència artificial (AI) en periodisme. A mesura que les màquines intel·ligents esdevenen cada vegada més importants en la producció d’informació, és més important que mai que els periodistes entenguin i prenguin la propietat de com es recopilen, processen i distribueixen aquestes històries.
Per a les millors pràctiques sobre com treballar de manera col·laborativa amb màquines, l’estudi es va dirigir cap als líders de la indústria, inclosos els gerents de productes, acadèmics i editors sèniors a la redacció d’AP.
El que hem descobert i el que aquest llibre electrònic examina és el paper dels periodistes en un món cada vegada més impulsat per algoritmes alimentats per IA. S’espera que aquesta breu guia serveixi de referència en el disseny de la pròpia estratègia de redacció a cada mitjà.
Després de llegir aquest informe, sabreu:
– Els reptes clau impulsats per notícies algorítmiques, incloent el problema de “caixa negra”: la incapacitat per a les màquines d’entendre el contingut i l’aparició de bombolles d’informació.
– Estratègies per abordar aquests problemes, incloent la promoció de la rendició de comptes algorítmica, l’aplicació de taxonomies de notícies i el cultiu del pensament computacional.
Podeu llegir el document sencer CLICANT AQUÍ
Per Kourosh Houshmand / Associated Press Insights / El Butlletí de l’AMIC