04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Reuters Institute publica el Digital News Report 2016

El Reuters Institute per a l’estudi del periodisme ha publicat l’estudi Digital News Report, que ofereix les principals tendències en matèria de mitjans, periodisme i tecnologia per al 2016. Segons afirma, aquest any el desenvolupament se centra en el vídeo en línia, les aplicacions mòbils i la potenciació de la distribució de continguts. D’altra banda, destaca que les dificultats per les quals travessa la publicitat en els mitjans impulsarà la innovació en la generació de nous models de negoci del periodisme.

Continua creixent la tendència analítica i la presa de decisions en matèria de tecnologia, màrqueting i continguts es realitza en base a l’anàlisi de dades. A més, serà un any important en qüestió de fusions i adquisicions.

Aquest mateix informe, mira enrere i fa un repàs dels principals avenços en l’any 2015. Un any en què han destacat les innovacions en l’ús de vídeos d’autoplay o gifs animats. A més, hi ha hagut importants novetats en la distribució de notícies liderades per aplicacions com snapchat, Instant Articles, Apple News o Twitter Moments i les plataformes socials han assumit un paper protagonista en matèria de distribució de continguts.

Podeu baixar-vos l’Informe del Reuters Institute:   http://www.digitalnewsreport.org/publications/2016/predictions-2016/

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...