El Reuters Institute per a l’estudi del periodisme ha publicat l’estudi Digital News Report, que ofereix les principals tendències en matèria de mitjans, periodisme i tecnologia per al 2016. Segons afirma, aquest any el desenvolupament se centra en el vídeo en línia, les aplicacions mòbils i la potenciació de la distribució de continguts. D’altra banda, destaca que les dificultats per les quals travessa la publicitat en els mitjans impulsarà la innovació en la generació de nous models de negoci del periodisme.
Continua creixent la tendència analítica i la presa de decisions en matèria de tecnologia, màrqueting i continguts es realitza en base a l’anàlisi de dades. A més, serà un any important en qüestió de fusions i adquisicions.
Aquest mateix informe, mira enrere i fa un repàs dels principals avenços en l’any 2015. Un any en què han destacat les innovacions en l’ús de vídeos d’autoplay o gifs animats. A més, hi ha hagut importants novetats en la distribució de notícies liderades per aplicacions com snapchat, Instant Articles, Apple News o Twitter Moments i les plataformes socials han assumit un paper protagonista en matèria de distribució de continguts.
Podeu baixar-vos l’Informe del Reuters Institute: http://www.digitalnewsreport.org/publications/2016/predictions-2016/