02/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Segon EGM 2017: Panorama complicat per al mitjà imprès i crescuda del món digital

Els mitjans impresos presenten en aquest últim acumulat un panorama semblant als anteriors, més que complicat. Revistes és el mitjà imprès més llegit amb una penetració del 33,9%, caient un 3,7% respecte al tancament de 2016. Totes les capçaleres mensuals del rànquing cauen a excepció de Mi Bebé i Yo i Viajes National Geographic. La líder Muy Interesante continua en el primer lloc tot i deixar escapar un 8,1% de l’audiència respecte al mateix acumulat de l’any passat. Per la seva banda, els títols setmanals també cauen, a excepció d’El Jueves, que augmenta un 3,8% respecte al 2n EGM de 2016. Pronto’ continua líder sobrepassant la barrera dels 2,5 milions de lectors.

Quant als diaris, la seva penetració baixa 1,7 punts respecte a l’últim acumulat de 2016, fet que suposa una pèrdua d’un 6,4% de l’audiència. L’esportiu Marca continua líder tot i que en aquest acumulat no aconsegueix superar la barrera dels 2 milions de lectors i es queda amb 1.973.000 lectors. Entre els generalistes, El País guanya amb 1.101.000 lectors lidera deixant a El Mundo en segon lloc amb 672.000 lectors diaris.

En el cas d’Internet, millora un 3,5% respecte a l’últim acumulat de 2016, i aconsegueix augmentar un 6,7% respecte al 2n EGM de 2016. En aquest àmbit cal destacar la caiguda de penetració dels ordinadors, que perden un 1,5% respecte al mateix moment de l’2016. Això es deu a la proliferació de l’ús d’internet a través de dispositius mòbils com els Smartphones i les Tauletes que augmenten la seva connexió a Internet en un 6,9% i un 5,4% respectivament. Pel que fa a les activitats en línia, la missatgeria instantània continua líder amb més de 28 milions d’usuaris únics i amb un augment de la seva penetració del 9,7% respecte al 2n EGM de 2016. Pel que fa a creixements, el visionat de programes de televisió a través de la xarxa, és l’activitat que més augmenta amb prop del 32% del creixement de l’audiència. L’escolta de música a través de la xarxa també creix i aconsegueix anotar un augment del 19%. Pel que fa a les activitats que més penetració perden, se situa la participació en Blocs o Fòrums (-16%).

L’accés diari a internet segueix sense tocar sostre i segueix creixent onada a onada mantenint-se per sobre de la barrera dels 29 milions d’internautes diaris. Això suposa un increment del 7% respecte al mateix període de 2016 i prop de 400.000 nous internautes en comparació amb l’onada anterior.

D’acord amb les dades d’aquesta segona onada d’EGM, que es va publicar abans d’ahir, dimecres, un 64,2% dels nens amb edats compreses entre els 4 i els 13 anys accedeix a Internet, una penetració que ha crescut gairebé set punts percentuals des de 2012, any en el qual EGM va incloure per primera vegada informació sobre l’accés de menors de 14 anys a la xarxa.

Pel que fa als usos habituals a internet, s’observa un creixement dels principals. La missatgeria instantània segueix sent el majoritari, tot i que alenteix el seu creixement en relació a les onades anteriors (+9,7%). Les xarxes socials, segueixen imparables mantenint un creixement de dos dígits en relació a 2016 (+11%). El correu electrònic també guanya adeptes, però creix a un ritme molt més lent (+3%)

 Per Ymedia Viceum / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...