28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Segons Infoadex, el 22,9% de la inversió publicitària a Espanya procedeix de Catalunya

InfoAdex, empresa líder en el seguiment i control de l’activitat publicitària a Espanya, ha presentat l’Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Catalunya 2018, amb dades de 2017. La presentació es va fer aquest dimecres, en col·laboració amb la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull i el Grup de Recerca en Estratègia i Creativitat Publicitàries, a l’auditori de la facultat.

L’Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Catalunya es basa en dos eixos fonamentals: la inversió publicitària generada per anunciants de Catalunya, que s’ha situat en 987.500.000 d’euros amb una variació del -0,6% respecte a l’any anterior, fet que suposa el 22,9% sobre el total d’Espanya i, d’altra banda, la inversió rebuda pels mitjans convencionals de Catalunya, que ha arribat als 250.200.000 d’euros, representant el 5,8% del total nacional.

Si s’analitza el pes de la inversió publicitària de Catalunya sobre el seu propi producte interior brut, el percentatge que representa la inversió publicitària en mitjans convencionals sobre aquest índex es manté en el 0,44%.

Pel que fa a la distribució per sectors, trobem una estructura que difereix de la mitjana nacional. Així, sectors com Alimentació, Automoció o Salut mostren a la comunitat catalana una participació més gran que la mitjana, mentre que sectors com Finances representa una quota sobre el total inferior a la que s’obté sobre el total Espanya. Cal destacar que a Catalunya un 17,8% de la inversió publicitària prové del sector Alimentació.

La inversió mitjana per anunciant en el total de mercat es va situar en 2017 en 120,9 milers d’euros, en el cas dels anunciants catalans aquesta xifra ascendeix a 168,0 i col·loca a Catalunya a la segona posició a nivell nacional.

Volkswagen-Audi España, SA, torna a ser el primer anunciant per inversió a Catalunya, amb el 7,13% de la inversió generada per empreses amb seu social en aquesta comunitat.

En 2017, la inversió publicitària dels anunciants de Catalunya als mitjans de la pròpia comunitat, puja a 117.400.000 d’euros, un -2,8% respecte a la xifra de l’any anterior.

L’acte de presentació de l’estudi d’Infoadex va comptar amb la intervenció d’Asus i Manifesto amb la seva ponència “In search of your best you”, que va anar a càrrec de Carmen Limia, Asus Iberia Màrqueting & Communications Director; Ramón Martín, Head of Mitjana Manifesto i Jep Franco, Client Service Director de l’agència. També hi va participar RAC1 amb la presentació “La visió del mitjà; El mercat publicitari actual i les seves possibles projeccions de futur”, que han analitzar Emma Martínez Vernis, directora de Màrqueting RAC1-RAC105 i Georgina Colom, Product Manager RAC1-RAC105.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació-Mediàtic / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...