28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Segueix a la baixa la lectura de diaris impresos a Espanya

Les últimes dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) realitzat a Espanya per l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) revelen que el consum de diaris, suplements, revistes i ràdio ha anat a la baixa aquest any 2018.

Només el 22,8% dels més grans de 14 anys consumeix diaris impresos a Espanya, enfront del 24,3% de l’any passat. És el percentatge més baix de les dues últimes dècades. Les revistes han caigut del 32,8% de 2017 al 29,7% el 2018, mentre que els suplements impresos han baixat al 7,4% (enfront del 8,7% de l’any anterior). També la ràdio ha retrocedit aquest any gairebé un parell de punts, quedant el percentatge d’oients en un 57,2% de la població.

La televisió (85%) és el mitjà més utilitzat pels espanyols, malgrat una lleugera caiguda. Per la seva banda, el mitjà que més creix és internet, utilitzat  per el 77,9% de la població espanyola (enfront del 75,7% de 2017).

Font i infografia: The New Barcelona Post / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...