06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

S’està passant dels clics als rellotges

Els editors ara poden fer un seguiment d’una gran quantitat de mètriques diferents, i la majoria és conscient que no hi ha cap mètrica única que sigui útil per a tothom. En quins aspectes se centren, en última instància, depèn de la seva estratègia: en general, es dirigeixen a un públic petit però altament compromès que podria estar disposat a pagar el contingut o si van a lectors de masses amb un model ad supported? I què esperen aconseguir del seu periodisme?.

Comentat per Media Consulting Group, un informe del 2016 de l’Institut Reuters per a l’Estudi del Periodisme a l’anàlisi de les redaccions va assenyalar que les principals organitzacions de notícies desenvolupaven el que anomenaven “analítiques editorials”, que estan estretament alineades amb les prioritats editorials i els imperatius de l’organització i informen tant a curt com a llarg termini.

Quan ens aproximem a les anàlisis, és crucial identificar aquestes prioritats estratègiques i no combinar mètriques de creixement i mètodes de lleialtat. A partir del 2018 veiem que els periodistes comencen a mirar les mètriques de fidelització i els tipus d’històries i mètodes de distribució que afavoreixen la repetició de visites. De fet, com més i més editorials volen confiar menys en la publicitat i buscar créixer els ingressos dels seus lectors, molts segueixen allunyant-se de centrar-se en pàgines vistes i números d’usuari únics (les mètriques de creixement clàssiques) a les mètriques de lleialtat com el temps dedicat a la pàgina o el nombre de visitants que tornen. El valor d’un públic fidel és clar per a aquells que busquen augmentar els ingressos dels lectors: els lectors més fidels porten a més subscriptors i, per tant, més ingressos.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia  (infografia: Innovation Media) – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...