02/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Sis de cada deu espanyols no recorda l’última vegada que va rebre una carta manuscrita o una postal

The Glenrothes ha realitzat un estudi amb l’objectiu de comprovar com han canviat les formes de comunicació en l’era de les xarxes socials , els correus electrònics i sistemes de missatgeria instantània com Whatssapp. Els resultats confirmen una cosa que resulta bastant evident: s’ha perdut la tradició d’enviar cartes i postals manuscrites. Una forma de comunicació molt personal que ha caigut en desús i que només es recupera en ocasions puntuals com en aquestes passades dates nadalenques.

L’acte d’escriure una carta o una postal s’ha convertit en tota una excepció en aquesta època de mitjans de comunicació social. Segons l’estudi, un 42% dels enquestats assegura que no recorda quan va rebre l’última carta manuscrita i el 65% una postal.

Una de les dades interessants que llança l’estudi és que un 84% afirma que li faria molta il·lusió rebre una carta o postal d’un amic o parent, tenint-ho en compte com un detall romàntic. La dada sorprenent és que el 22% d’ells esperaria que un possible amant els contactés d’aquesta manera tan tradicional.

Els resultats mostren que tan sols un 24% dels enquestats ha escrit una carta o postal entre 2012 i 2013. En general, un 70% dels entrevistats escolliria com a destinatari un amic (48%) o la seva parella (22%). Novament crida l’atenció la dada que apunta que fins a un 10% utilitzaria aquesta forma de comunicació tradicional i personal per dirigir-se a un possible amant.

Entre els principals motius pels quals els enquestats es decidirien a escriure una carta es troben voler reprendre el contacte amb algú (18%) o donar una bona notícia (17%).

No obstant això, en aquesta època dominada per la immediatesa dels mitjans de comunicació social, encara queden romàntics que segueixen utilitzant les formes de comunicació més tradicionals: el 57% dels enquestats assegura haver rebut una carta d’un parent o amic al llarg de 2012 o 2013. En el cas de la postal, els resultats indiquen que només un 33% de les persones que han participat en el sondeig recorda haver rebut una en els últims dos anys.

De Gaceta de Prensa / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...