Si 2018 va ser l’any de l’arribada de la digitalització, 2019 serà quan, definitivament, es consagri. I és que la comunicació digital, ràpida i efectiva a través del mòbil, és la tendència principal en el nou any. En aquest article volem donar algunes pinzellades del que, segons els experts, viurem en 2019 com tendències en comunicació. Acompanya’ns i no et quedis enrere!
Top 5 tendències en comunicació 2019:
– L’estreta relació entre la comunicació i el màrqueting.- Des de fa uns anys la relació entre la comunicació i el màrqueting s’ha anat estrenyent. Tant, que el 2019 serà una realitat que, a Espanya, els responsables de comunicació treballin més estretament amb els departaments de màrqueting , tal com ja passa a nivell global. No obstant això, segons un anàlisi de Dircom, “és fonamental que la direcció de Comunicació compti amb les seves pròpies funcions ben definides per aconseguir el bon funcionament de les organitzacions i el assolir els objectius plantejats”.
– El “fast content”: l’efímer està de moda.- El món va cada vegada més ràpid: tot ha de ser ” ja”. Els usuaris que necessiten una informació concreta volen obtenir la resposta ràpidament; però, això sí, també volen un contingut veraç, escrit correctament i que li atrapi. De fet, un micro text serà l’ham que aconseguirà que l’usuari consumeixi el macro text.
Així, buscant resposta a aquesta necessitat, arriba el concepte del fast content: contingut de qualitat, adaptat a les necessitats dels usuaris que necessiten devorar continguts. Tot un repte per als generadors de contingut però, al seu torn, amb un gran potencial en els camps de màrqueting i a comunicació.
– Publicitat programàtica i (sobretot) vídeo programàtic.- Quan diem que els usuaris necessiten contingut no parlem necessàriament de text en exclusiva: el vídeo ja era important en 2018 i ho seguirà sent aquest nou any. Tant, que es converteix en una de les tendències en comunicació 2019: els vídeos programàtics i la publicitat programàtica aniran molt de la mà, ja que poden ser un tipus de fast content que aconsegueixen interactuar amb un públic segmentat alhora que permeten analitzar els resultats en temps real.
Així mateix, entren en joc les plataformes de missatgeria instantània en la qual les marques aconseguiran arribar als clients, com per exemple a través de WhatsApp, Telegram o Facebook Messenger.
– Les xarxes socials, molt més que un perfil de marca.- En 2019 veurem com es consolida la venda a través de les xarxes socials. Els usuaris de xarxes han parlat i han demostrat que si una marca no està present a Facebook, Twitter, Instagram… és una marca que no els representa. Tant és així que les compres a través de les diferents plataformes socials han augmentat de tal manera que ens indiquen que són una de les tendències en comunicació 2019.
– Compres en línia i “mobile commerce”.- Les vendes a través del mòbil ja eren importants en 2018, però en 2019 són clau. Sense un negoci adaptat a mobile no hi ha venda mobile. L’UX o experiència d’usuari es torna una prioritat per als departaments de màrqueting i comunicació, que han de pensar en conceptes senzills, de càrrega ràpida i intuïtius a l’hora de navegar en les botigues en línia a través del mòbil.
Com veiem, la tecnologia es preveu la protagonista en les tendències en comunicació 2019: l’ús dels smartphones, el fast content o els vídeos seran alguns dels elements claus en comunicació i màrqueting aquest any. No et quedis enrere i demana assessorament perquè la teva marca sigui capaç de respondre a les exigències dels teus clients i de la teva comunitat online.
Font: IP Comunicación – Il·lustració: IP Comunicación