Una de les derives que més preocupa als EUA en relació amb la premsa és la desaparició de diaris que narren l’actualitat més propera: la premsa de proximitat. Això condueix a la creació de deserts informatius en els quals el control al poder es redueix, entre altres conseqüències. En aquest context, The New York Times ha llançat una campanya precisament orientada a que els seus lectors se subscriguin als periòdics locals per sostenir-los.
L’acció va ser llançada amb motiu del Dia Mundial de la Llibertat de Premsa i es basa en un missatge sobre la importància dels mitjans locals, especialment accentuada per la crisi que ha generat el coronavirus, acompanyat d’un cercador en el qual es pot localitzar qualsevol mitjà per la localitat en la qual opera. A banda de cada un dels resultats facilita l’enllaç directe per subscriure’s.
The New York Times s’ha posicionat en els últims temps a favor d’ajudar a mitjans locals, que viuen als EUA una situació complicada des de fa anys. Factors com la caiguda dels ingressos o la caiguda de subscripcions impreses estan escanyant la seva viabilitat, fins al punt que s’estima que al voltant d’un 20% dels nord-americans viu en zones en què només queda un diari de proximitat o fins i tot ja no n’hi ha cap.
Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia