28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Un robot escriu les notícies d’última hora del quart diari més llegit dels EUA

El diari Los Angeles Times, el quart mitjà més llegit dels Estats Units i un dels pioners en aquest tipus de tecnologia, ja ha provat a donar-li responsabilitat a un algoritme per redactar notícies. Després del terratrèmol que va tenir lloc el passat dilluns, en presentar-lo, el robot va començar a treballar i va redactar la primera nota sobre el succés… En només tres minuts! Pots llegir el resultat si CLIQUES AQUÍ  

Ken Schwencke, creador de l’algorisme de LA Times, sosté que es tracta d’un element complementari i que mai podrà substituir per complet la tasca d’un redactor. “No elimina el treball de ningú, sinó que fa que el treball de tots sigui més interessant”, assegura Schwencke.

El robot es nodreix de dades d’organitzacions de confiança, com el Servei Geològic nord-americà, i segueix uns esquemes a l’hora d’elaborar els seus textos. Així, encara que sigui el més ràpid en fer-se amb les dades i plasmar-les, encara no està programat per crear grans històries.

d’Slate

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Etiquetes: in Bloc
Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...