La irrupció del fenomen ad blocker i sobretot, el creixement en el seu ús per part dels usuaris ha fet saltar les alarmes a la indústria marketera i ha comportat un replantejament de l’experiència d’usuari. La publicitat provoca un major temps de descàrrega de les pàgines webs amb el conseqüent perjudici per als mitjans de comunicació ja que els usuaris cada vegada tenen menys paciència i toleren menys els temps d’espera.
Per aquest motiu, el Financial Times ha començat l’any posant remei a aquest problema amb l’objectiu de passar de 14 segons de descàrrega per pàgina a menys d’1 segon. “Es tracta de passar d’una cultura d’addició a una de subtracció”, argumenta Bede McCarthy, product head del FT. Actualment el Times triga entre 1,5 i 2 segons a mostrar el contingut i entre 4 i 4,5 a carregar la resta. A més el mitjà també treballa intensament en l’anàlisi de fonts codis i tecnologia publicitària per esbrinar quins elements alenteixen la descàrrega, sobretot en mòbils.
D’El Butlletí de l’AMIC