És una realitat que el consum de notícies és cada vegada més mòbil i que els lectors consumeixen la informació en llocs cada vegada més inusuals. De fet, cada vegada més gent ho fa mentre neda o condueix. Com és possible? Gràcies a les edicions d’àudio de les edicions digitals dels diaris, un enregistrament paraula per paraula dels articles escrits. El setmanari The Economist està a l’avantguarda en aquest sentit.
Neelay Patel, president de la publicació, assegura que entre un 25% i un 30% dels seus lectors utilitzen l’opció de descàrrega d’àudio. Per això, The Economist té ofertes d’àudio: l’edició d’àudio per a abonats i cinc podcasts cada setmana que també estan disponibles per a no abonats. Tom Standage , editor digital del setmanari, assegura que la creació de les edicions d’àudio és “tot un repte logístic” perquè tota la feina es fa en una tarda.
The Economist utilitza una empresa externa anomenada Somethin’Else i molts antics presentadors de la BBC per llegir els articles. “Disposen d’unes cinc hores per fer la gravació i després tot això ha de ser editat, etiquetat i empaquetat”, explica Standage. “Una raó comuna per la qual la gent cancel·la la subscripció a la premsa “és que no tenen temps per llegir-la i se li acumulen diaris i revistes, però l’àudio és una forma molt bona per a aquest públic. Que la gent llegeixi el nostres continguts sense necessitat de llegir-lo”, indica.
De Journalism / El Butlletí ACPG)