06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Una altra revolució: les notícies llegides

És una realitat que el consum de notícies és cada vegada més mòbil i que els lectors consumeixen la informació en llocs cada vegada més inusuals. De fet, cada vegada més gent ho fa mentre neda o condueix. Com és possible? Gràcies a les edicions d’àudio de les edicions digitals dels diaris, un enregistrament paraula per paraula dels articles escrits. El setmanari The Economist està a l’avantguarda en aquest sentit.

Neelay Patel, president de la publicació, assegura que entre un 25% i un 30% dels seus lectors utilitzen l’opció de descàrrega d’àudio. Per això, The Economist té ofertes d’àudio: l’edició d’àudio per a abonats i cinc podcasts cada setmana que també estan disponibles per a no abonats. Tom Standage , editor digital del setmanari, assegura que la creació de les edicions d’àudio és “tot un repte logístic” perquè tota la feina es fa en una tarda.

The Economist utilitza una empresa externa anomenada Somethin’Else i molts antics presentadors de la BBC per llegir els articles. “Disposen d’unes cinc hores per fer la gravació i després tot això ha de ser editat, etiquetat i empaquetat”, explica Standage. “Una raó comuna per la qual la gent cancel·la la subscripció a la premsa “és que no tenen temps per llegir-la i se li acumulen diaris i revistes, però l’àudio és una forma molt bona per a aquest públic. Que la gent llegeixi el nostres continguts sense necessitat de llegir-lo”, indica.

De Journalism / El Butlletí ACPG)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...