L’estudi ha estat publicat en el white paper “Tomorrow s Workforce”, elaborat per Hays, una empresa de reclutament que ha recollit dades exclusivament al Regne Unit. Encara que sigui una enquesta petita reflecteix el canvi de mentalitat dels usuaris enfront dels mitjans socials, que semblen necessitar el seu ús fins i tot en hores de treball. S’han recollit dades de 870 empresaris i candidats.
La meitat dels possibles empleats usen els mitjans socials; 36,4% “ocasionalment” i el 13,3% “cada dia”. Dins d’aquest grup, més de la meitat va reconèixer haver usat equips de la companyia per accedir a les xarxes socials en horari de treball.
Els candidats més joves són els que més exigeixen l’accés als mitjans socials des de l’oficina. Per això moltes empreses treballen per adaptar-se a aquestes noves exigències dels nadius digitals , d’acord amb Hays: 33% dels ocupadors enquestats permet un accés total, el 43,2% permet un accés limitat (només a certes hores) i el 23,7% prohibeix les xarxes socials totalment.
Dins de l’estudi esmentat 4 de cada 10 persones acceptaria una baixa remuneració si això suposés una major llibertat en mitjans socials. El 56% dels enquestats van admetre que si entressin a treballar en un lloc amb restriccions buscarien la manera de saltar-se aquestes normes. (de Baquia/El Butlletí acpg)