L’informe de resultats de l’Observatori de Xarxes Socials, que ha fet The Cocktail Analysis conjuntament amb l’agència de mitjans Arena, presentat aquesta setmana, tracta l’evolució dels diferents canals socials fins a la seva situació actual detallant els valors que emanen de cada un d’ells, així com l’ús que donen els consumidors a cada xarxa social, i la visió de les marques sobre com el Social Media els ajuda en la construcció dels seus negocis. De fet, per fer focus en la percepció de les marques sobre la seva presència en l’àmbit de xarxes socials l’estudi incorpora una novetat metodològica aquest any: entrevistes a professionals de grans marques amb experiència i trajectòria en xarxes socials.
Principals conclusions de l’estudi. Dades generals:
• La penetració d’usuaris de xarxes socials entre internautes es manté estable des de 2011, el 90% d’internautes (92% en l’onada anterior) tenen compte actiu en almenys una de les principals xarxes socials (Facebook, Tuenti, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, Pinterest). De mitjana, cada usuari té 2,3 comptes actius.
• La plataforma WhatsApp supera Facebook en volum d’internautes amb compte actiu (87% enfront de 83%).
• Twitter sembla estancar-se. 41% d’internautes amb compte actiu (42% en l’onada anterior), i no aconsegueix captar nous usuaris: només un 12% d’usuaris de Twitter han obert el seu compte en l’últim any.
• Salt endavant d’Instagram: el 12% d’internautes amb compte actiu en onada anterior al 20% el 2014. És la xarxa que aconsegueix més volum de nous usuaris i la que compta amb la percepció d’un ús cada vegada més freqüent. El prototip d’usuari: dona, urbanita i jove.
• LinkedIn és la xarxa amb més pes de nous usuaris (18% han obert el compte en l’últim any).
• Pinterest, encara amb una penetració d’usuaris actius minoritària (7% d’internautes), s’associa amb valors molt aspiracionals (inspirador, disseny, creativitat…).
D’El Butlletí de l’AMIC