Des de fa un temps, el màrqueting d’influencers ha deixat de ser un extra pel que fa a les estratègies de promoció que aplica una marca o producte. Ara, és un dels pilars fonamentals dins del màrqueting mix que s’integra amb un altre tipus d’estratègies de plaça com l’afiliació, publicitat de pagament, publicació de contingut, etc.
És clar que les estratègies amb influencers s’han transformat i ara formen part integral del teu mix global, sumant-se a altres com les de de contingut, publicitat pagada i relacions públiques i perseguint el mateix objectiu: l’impacte real. Kolsquore ha preparat una guia que acompanya en la creació de plans estructurats i escalables en aquest camí cap a la influència: El Màrqueting Mix potenciat pels Influencers.
Gran part del creixement del màrqueting d’influencers es deu a l’accessibilitat que tenen les marques o productes per col·laborar amb els nano i els microinfluencers. És amb ells amb qui s’ha trobat l’autenticitat i la proximitat real amb els consumidors. I amb això, aplicar estratègies de promoció que siguin multicanal que tinguin objectius ben definits.
Per donar una mostra, la despesa de màrqueting d’influencers a Europa durant el 2024 va arribar als 3,4 milions. Durant el 2025, més del 54% de les marques espera pujar el total del preu del seu pressupost.
Però invertir en col·laboracions amb influencers només és un primer pas. Les marques o productes busquen optimitzar les estratègies en diferents canals perquè tot això estigui alineat amb els seus objectius i amb el màrqueting mix.
En aquesta guia que hem creat per a tu, analitzem les claus de la integració dels influencer en el màrqueting mix i com maximitzar-ne l’impacte.
La guia El Màrqueting Mix potenciat pels Influencers és força recomanable.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Intotheminds)