Estat dels mitjans de comunicació 2024, segons un estudi de Cision

Estat dels mitjans de comunicació 2024, segons un estudi de Cision

Durant més d’una dècada, Cision’s State of the Media Report ha servit com a veu dels periodistes per als professionals de les relacions públiques i les comunicacions corporatives a tot el món. Enguany han enquestat més de 3.000 periodistes d’arreu del món per entendre els seus reptes més grans, imposats per factors com ara el canvi de comportaments de l’audiència, la reducció de la indústria i el ràpid creixement de la intel·ligència artificial. Hem examinat les implicacions d’aquests reptes per als equips de relacions amb els mitjans i hem fet llum sobre les oportunitats que ofereixen.

L’informe sobre l’estat dels mitjans d’enguany inclou: 1) Paraules i accions que realment criden l’atenció dels periodistes. 2) Canals més efectius per arribar als periodistes. 3)Els recursos amb més probabilitats de guanyar els equips de relacions públiques tenen més cobertura mediàtica. 4) Factors que els periodistes diuen que constitueixen un argument de relacions públiques “perfecte”.

Segons l’estudi, la majoria dels periodistes confien en les dades per mesurar l’èxit i per donar forma a la seva estratègia editorial. Per a gairebé 2 de cada 5 periodistes, les dades tindran un paper encara més important en la manera com aborden la seva feina aquest any. Al mateix temps, molts periodistes lluiten amb la pressió per prioritzar les històries que siguin “populars” pel que fa a compromís i opinions; com va assenyalar un enquestat, “gran part del periodisme s’ha convertit en ‘clics’ i ‘comparticions’ i sovint semblen tenir prioritat sobre mantenir ben informat al públic”.

El treball de Cision també aborda l’impacte del periodisme independent, concloent que, a mesura que més periodistes construeixen les seves marques fora dels mitjans de comunicació tradicionals, és curiós veure com les perspectives dels periodistes independents i autònoms difereixen d’aquells que eren empleats a temps complet. Hi ha diferències notables en com els periodistes de cada camp perceben els reptes de la indústria, defineixen l’èxit, i prioritzar el contingut, tot això pot influir en el que volen i necessiten dels seus socis de relacions públiques.

Podeu conèixer l’Informe sobre l’estat dels mitjans de comunicació 2024 des d’aquest enllaç. BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Cision)