Nielsen, líder mundial en mesurament de l’audiència, dades i anàlisi, va publicar el seu sisè informe anual de màrqueting global, revelant les prioritats dels venedors i els plans per millorar el ROI el 2024 i més enllà. L’informe, que va fer una enquesta a prop de 2.000 venedors globals, va trobar que els venedors continuen veient les xarxes socials, la cerca, el vídeo en línia/mòbil i la visualització en línia/mòbil com els canals de màrqueting més eficaços per al ROI, però podrien perdre’s oportunitats clau d’ingressos sense estratègia i enfocament multimèdia.
L’Informe també va enquestar els professionals del màrqueting sobre temes com ara les assignacions pressupostàries i l’optimisme de la despesa, les estratègies de creació de marca, l’equilibri dels mitjans i la confiança general.
Algunes de les troballes clau en l’àmbit mundial inclouen: a) L’optimisme de la despesa del màrqueting augmenta el 2024. b) És possible que les tàctiques del màrqueting no generen els millors resultats de KPI. c) Les assignacions de mitjans digitals s’apropen als dos terços de la despesa. I d) La confiança en la tecnologia de màrqueting no coincideix amb les realitats de mesura.
La investigació de Nielsen reafirma que el mesurament eficaç requereix un esforç integrat a través dels mitjans per entendre les mètriques de marca i rendiment a curt i llarg termini. El lector d’El Bloc de l’Estanis es pot descarregar l’informe en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Nielsen)