Cision ha publicat recentment el seu informe sobre l’estat dels mitjans de comunicació del 2025, i el missatge de més de 3.000 periodistes d’arreu del món no podria ser més clar: el que funcionava abans ja no servirà en l’ecosistema mediàtic modern.
Aquí teniu algunes idees que criden l’atenció i perquè són importants per als líders empresarials i els professionals de relacions públiques.
– La rellevància és la nova moneda de canvi.- Un aclaparador 86% dels periodistes diuen que la principal raó per la qual ignoren les presentacions és que no són rellevants per a la seva audiència o el seu àmbit d’acció. Això no és només un problema de relacions públiques, sinó un problema de comunicació empresarial. Si no connectem els punts entre el que diem i el que importa als mitjans de comunicació (i al seu públic), estem perdent el temps del periodista i erosionant la nostra credibilitat.
– Els comunicats de premsa encara importen, però només si són significatius.- Malgrat tot el que es parla sobre la saturació de contingut, el 72% dels periodistes encara volen comunicats de premsa. Però volen que ofereixin alguna cosa nova: recerca original, dades convincents, accés expert o angles exclusius. En altres paraules, no només anuncieu, afegiu valor.
– La IA és present, però no s’ha guanyat la confiança total.- Més de la meitat dels periodistes (53%) utilitzen IA generativa, tot i que el 72% citen la inexactitud factual com la seva major preocupació quan reben propostes generades per IA. A mesura que més equips de comunicació recorren a la IA per obtenir eficiència, la conclusió és clara: utilitzeu la IA com a eina, no com a drecera . La credibilitat encara depèn de la supervisió humana, la rellevància i la precisió.
– Les xarxes socials són poderoses, però estan fragmentades.- Gairebé tots els periodistes (96%) utilitzen plataformes socials per compartir històries, investigar idees o interactuar amb fonts. LinkedIn és el líder mundial, però plataformes més noves com Bluesky i eines específiques per a cada regió (com WeChat o WhatsApp) estan guanyant terreny. Per a les marques, això significa ser intencionades i adaptatives, i estar presents on ja s’estan produint les converses.
– Aleshores, què significa això per a les empreses?.- Segons l’informe de Cision,si voleu impulsar la visibilitat, la reputació o el lideratge de pensament, no es tracta de fer-ho més fort, sinó de fer-ho de manera més intel·ligent. Sigueu intencionats. Sigueu oportuns. Sigueu rellevants.
En resum: A mesura que el panorama mediàtic continua canviant en qualsevol moment, és més important que mai ser socis útils per als periodistes, i això comença amb el principi número u de les relacions amb els mitjans de comunicació: conèixer la cobertura del vostre objectiu mediàtic!
Podeu ampliar la informació llegint l’informe sobre l’estat dels mitjans de comunicació del 2025, de Cision.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Cision)