En una conferència durant el 46è FIPP World Media Congress, Juan Señor, president d’Innovation Media Consulting Group, va llançar l’Informe Innovation in Media World on s’explica com els mitjans s’estan reinventant i trobant noves fonts d’ingressos, rellevància i proximitat al lector.
“Ha estat un any prometedor i optimista ple d’innovació, models de negoci, models de subscripció i en nova impressió i en IA”, va dir Juan Señor, coautor del llibre, d’Innovation Media Consulting. “Sóc un optimista pel que fa al futur de la indústria dels mitjans, però un optimista que es preocupa”, segons explica a Media Makers Meet el periodista Pierre de Villiers.
L’informe assenyala que, tot i que els editors s’han d’unir i mantenir que la intel·ligència artificial no substituirà mai les històries d’informació, hi ha moltes altres maneres en què la tecnologia pot fer que el treball de les redaccions sigui més eficient i eficaç.
Un estudi recent de The Associated Press, basat en una enquesta a gairebé el 70% del personal de les redaccions, mostra que la tecnologia s’està utilitzant àmpliament per a diverses tasques, com ara l’elaboració de publicacions a les xarxes socials, butlletins, titulars, traducció, transcripció d’entrevistes, esborranys d’històries, etc. gràfics i vídeos socials. Segons de Villiers, Señor va advertir que, tot i que la IA s’utilitza de manera eficaç en diverses redaccions, els editors no haurien de descartar l’element humà del tot.
L’Informe d’innovació s’endinsa en l’ús dels murs de pagament i conclou que freemium és el model ideal per fer créixer anuncis i subscripcions. A més, mostra que els editors que abans utilitzaven models freemium ara incorporen elements d’accés mesurat per desenvolupar models “híbrids” amb l’esperança que les restriccions de contingut addicionals impulsin més lectors a convertir-se en subscriptors de pagament. Normalment, això implica reservar una part diferent del contingut per als subscriptors i mesurar tota la resta.
L’informe mostra com els editors estan intensificant els seus esforços per millorar les seves estratègies de dades pròpies en resposta a la caiguda de dades de tercers. Un informe de McKinsey titulat “The Demise of Third-Party Cookies and Identifiers” va destacar que la indústria editorial s’enfrontava al risc de perdre fins a 10.000 milions de dòlars en ingressos publicitaris.
Per mitigar aquesta pèrdua, els editors van començar a diversificar les seves fonts d’ingressos mitjançant formes alternatives de publicitat, subscripcions i altres fonts. Tanmateix, aquesta transició suposa un repte considerable, sobretot tenint en compte que menys del 3% del seu trànsit prové d’usuaris coneguts.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: FIPP)