La piràmide de maduresa de dades i els mitjans

La piràmide de maduresa de dades i els mitjans

Els editors de notícies s’enfronten avui a un repte important: transformar el seu model de negoci per créixer i monetitzar la seva audiència digital. Aquest és el fil pel qual Peter Doucette (Senior Managing Director Mather Economics, Boston, Massachusetts) teixeix un magnífic article publicat al web de la International News Media Association.

Segons Doucette, els editors de notícies poden aprofitar el potencial dels seus amplis conjunts de dades digitals individuals per transformar eficaçment el seu model de negoci si adopten un camí estructurat i metòdic. La piràmide de maduresa de dades és l’eina de model de negoci més important perquè els editors puguin emmarcar i construir la seva transformació i, finalment, monetitzar i fer créixer el seu públic digital.

En les seves conclusions, l’autor de l’article afirma que per als editors de notícies, “ascendir a la piràmide de maduresa de dades no és només un viatge; és un imperatiu estratègic. Progressar per cada nivell en ordre és essencial per construir una base sòlida i resistent per a les etapes posteriors. Saltar endavant prematurament pot provocar una estructura feble, ineficiències i oportunitats perdudes”.

Finalment, per Doucette, quan els editors de notícies pugen al cim de la piràmide, “aconsegueixen tot el seu potencial mitjançant el creixement i la monetització de la seva audiència digital i la transformació reeixida del seu model de negoci”.

Per explorar cada nivell de la piràmide i subratllar la importància de la progressió en ordre, millor llegir tot l’article aquí.- Àmbit d’Estratègia