Prensa Ibérica, Grupo Godó i trenta grups de mitjans europeus més, demanden Google

Prensa Ibérica, Grupo Godó i trenta grups de mitjans europeus més, demanden Google

La demanda contra Google es fonamenta en un pretès comportament anticompetitiu respecte al negoci d’ad-tech, que ha portat els trenta dos grups europeus a obtenir menors ingressos per concepte de publicitat. La demanda, ha estat presentada pels despatxos de Geradin Partners i Stek al Tribunal de Districte d’Amsterdam, als Països Baixos, en representació d’un col·lectiu editorial de trenta-dos grups de mitjans procedents de disset països europeus, entre els quals els catalans Prensa Ibérica i Grupo Godó. Entre els altres mitjans, trobem importants grups de premsa i audiovisuals europeus nacionals i regionals, com ara Axel Springer, a Alemanya; Roularta, a Bèlgica; Schibsted, a Noruega, i Alma Media, a Finlàndia.

Segons expliquen les firmes d’advocats al comunicat emès, el col·lectiu sol·licita una compensació de 2.100 milions d’euros pel dany perjudicat al negoci publicitari d’aquests mitjans davant la posició de domini que ha anat guanyant Google amb el negoci d’ad-tech.

Els advocats assumeixen que “els abusos de Google han estat constatats i documentats per diverses autoritats europees”, indica un comunicat de premsa. De fet, dues iniciatives fonamentals alimenten la seva estratègia. En primer lloc, la decisió de l’Autoritat francesa de la Competència, dictada el juny de 2021, que aleshores considerava que Google abusava de la seva posició dominant en el mercat dels servidors de publicitat per a editors de llocs web i aplicacions mòbils. Google, que va ser multada amb 220 milions d’euros, no va recórrer contra aquesta decisió. A aquesta decisió s’afegeix el comunicat d’objeccions dirigit a Google per la Comissió Europea, segons el qual Google distorsiona la competència en el sector adtech.

L’acció cobreix un període de sis anys, del 2018 al 2024, durant el qual els grups de mitjans van calcular els dèficits en termes d’ingressos publicitaris i l’excés de despeses en tecnologies publicitàries.- Àmbit d’Estratègia