Un programari de Google permet fer pòdcasts d’IA, estranys i sorprenents

Un programari de Google permet fer pòdcasts d’IA, estranys i sorprenents

“D’acord, així que avui ens endinsarem en una tecnologia d’avantguarda”, diu una veu masculina nord-americana. Però aquesta veu no pertany a un humà. Pertany a la nova eina de podcàsting d’IA de Google, anomenada Audio Overview, que s’ha convertit en un èxit viral sorpresa.

La funció de podcàsting es va llançar a mitjans de setembre com a part de NotebookLM, un assistent d’investigació impulsat per IA d’un any. NotebookLM, que funciona amb el model Gemini 1.5 de Google , permet que les persones pugin contingut com ara enllaços, vídeos, PDF i text. A continuació, poden fer preguntes al sistema sobre el contingut i ofereix breus resums.

L’eina genera un pòdcast anomenat Deep Dive , que inclou una veu masculina i una femenina que parlen del que heu penjat. Les veus són sorprenentment realistes: els episodis estan lligats amb petites frases que sonen humanes com “Man” i “Wow” i “Oh, correcte” i “Espera, deixa’m fer-ho bé”. Els “amfitrions” fins i tot s’interrompen mútuament.

NotebookLM, que originàriament es va comercialitzar com una eina d’estudi, ha agafat vida pròpia entre els usuaris. Actualment, se suposa que genera pòdcasts només en anglès, però alguns usuaris sembla que han aconseguit crear àudio en francès i hongarès.

No hi ha temps per llegir? La nova IA de Google convertirà qualsevol cosa en un pòdcast. Vet aquí el que escriu Geoffrey A. Fowler a The Washington Post:

“Les persones creatives han utilitzat NotebookLM per crear pòdcasts d'”Històries de misteris” a partir de pàgines de la Viquipèdia i per produir petites xerrades sobre la carrera a partir dels currículums. Una persona va aconseguir que els amfitrions de pòdcasts d’IA tinguessin una crisi existencial on s’adonen que no són reals. Un altre va aconseguir que l’IA fes un pòdcast sobre les paraules caca i pet escrites 1.000 vegades… [els investigadors que van qualificar el treball de NotebookLM] van donar als podcasts una nota “C” perquè no sabien en què centrar-se”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: El Comercio)