Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Una investigació mostra que el públic no és aprensiu amb la fotografia de guerra

Una investigació mostra que el públic no és aprensiu amb la fotografia de guerra

La fotografia de guerra ha existit gairebé tant de temps com la fotografia mateixa, i navegar per la línia entre l’explotació i la informació al públic s’ha entrellaçat amb aquesta història des del principi.

Les investigacions prèvies han examinat a fons com les organitzacions de notícies determinen en quin costat de la línia cau una imatge determinada, però com el públic veu aquestes mateixes imatges ha rebut menys atenció. Ara, un nou article publicat a  Digital Journalism  pel professor Keith Greenwood i el seu equip de la Universitat de Missouri mostra que, fins i tot en una època de disminució de la confiança del públic en els mitjans de comunicació, les preferències de l’audiència s’alineen molt bé amb les dels fotògrafs i editors.

Trobarem més informació en aquest article de Austin Fitzgerald de la Missouri School of Journalism.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: MSJ)