Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Perquè la filantropia és un model de negoci

Perquè la filantropia és un model de negoci

El “Bloc de l’Estanis” us recomana la lectura de l’article de Richard J. Tofel, sobre la premsa local nord-americana, “Perquè la filantropia és un model de negoci“, publicat a Second Rough Draft, un butlletí sobre el periodisme en els nostres dies, com està evolucionant (sovint el seu negoci) i els reptes als quals s’enfronta.

Tofel presenta l’article d’aquesta manera: “A mesura que les notícies sense ànim de lucre han augmentat en importància durant les últimes dues dècades, una mica de saviesa (o cinisme, segons el to) que escoltareu sovint és que “els sense ànim de lucre no són un model de negoci”. Això és cert, i té implicacions importants: les organitzacions sense ànim de lucre també s’han de gestionar com les empreses, sobretot perquè, amb el pas del temps, els ingressos com a mínim han de coincidir amb les despeses”. (…)

(…) “El factor més important pel que fa a la sostenibilitat és que tant els principals donants com els petits donants tendeixen a ser lleials en el seu suport, almenys sempre que una organització (inclosa una redacció) es mantingui en missió”. L’article és una mostra fefaent de les diferències entre el model nord-americà de la premsa local i el patró de la “premsa de casa” catalana. És contundent i il·lustratiu.- Be Mediàtic/Àmbit d’Estratègia (il·lustració: Second Rough Draft)