Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

2025: IA, participació del públic i ressorgiment de la impressió

2025: IA, participació del públic i ressorgiment de la impressió

Els executius editorials preveuen canvis significatius el 2025, impulsats per la intel·ligència artificial, la participació del públic i la resistència de la impressió. Alastair Lewis, director general de FIPP (fundada el 1925 a França, FIPP és una de les associacions de mitjans més antigues i prestigioses del món-, destaca la necessitat que la indústria protegeixi el contingut de qualitat de l’explotació de la IA, mentre que Yulia Boyle, presidenta de FIPP, destaca el potencial de la IA en la personalització del contingut. També es destaca la importància de generar confiança i relacions directes amb les audiències, especialment amb l’evolució del panorama del consum de notícies.

A més, malgrat la revolució digital, s’espera que els mitjans impresos vegin un ressorgiment el 2025. Podem ampliar la informació des del  resum de les prediccions del 2025 de la FIPP Global Media.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: FIPP)