Llançat el juny de 2023, Pamplonews ofereix als seus subscriptors de Whatsapp un butlletí diari sobre l’actualitat de Pamplona, una ciutat espanyola de 200.000 habitants. vuit mesos després, Ouest Medialab (des del seu bloc Festival de l’info locale), fa balanç amb Juan Andrès Muñoz, cofundador del mitjà, que ja té 13.000 subscriptors.
Els continguts: Segons el mitjà francès,cada butlletí de Pamplonews inclou una llista d’informació en forma de vinyetes. Hi trobareu informació sobre serveis i esdeveniments locals. “ Ha de ser informació que ajudi els lectors en la seva vida quotidiana. Així que no hi ha notícies, temes divisius ni necessàriament entreteniment ”, explica Juan Andrès Muñoz, que té la distinció de dirigir aquest mitjà espanyol des de… Atlanta, als Estats Units.
L’equip també està experimentant amb productes complementaris. Recentment, van implementar una versió de podcast del butlletí diari generat per IA. En els projectes actuals, també hi ha el desenvolupament d’una aplicació que permet als lectors enviar les seves fotos i vídeos.
Després de passar els primers sis mesos construint l’audiència, ara l’objectiu és passar a la fase de monetització. La idea és provar diferents fonts d’ingressos. I gairebé no es descarta cap via: la publicitat oferint als anunciants un brief patrocinat al butlletí, el patrocini a la capçalera del butlletí, les aportacions dels lectors mitjançant la subscripció, o la venda de productes derivats o fins i tot esdeveniments. De cara al futur, Juan Andrès Muñoz espera arribar als 20.000 subscriptors l’estiu vinent. La idea és llavors poder desenvolupar el concepte en altres mercats de l’estat espanyol o d’altres llocs.- Àmbit d’Estratègia (il·lustració: The Audiencers)