Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Aixecar un mitjà local navarrès des del Whatsapp i dirigit des d’Atlanta

Aixecar un mitjà local navarrès des del Whatsapp i dirigit des d’Atlanta

Llançat el juny de 2023, Pamplonews ofereix als seus subscriptors de Whatsapp un butlletí diari sobre l’actualitat de Pamplona, ​​una ciutat espanyola de 200.000 habitants. vuit mesos després, Ouest Medialab (des del seu bloc Festival de l’info locale), fa balanç amb Juan Andrès Muñoz, cofundador del mitjà, que ja té 13.000 subscriptors.

Els continguts: Segons el mitjà francès,cada butlletí de Pamplonews inclou una llista d’informació en forma de vinyetes. Hi trobareu informació sobre serveis i esdeveniments locals. “ Ha de ser informació que ajudi els lectors en la seva vida quotidiana. Així que no hi ha notícies, temes divisius ni necessàriament entreteniment ”, explica Juan Andrès Muñoz, que té la distinció de dirigir aquest mitjà espanyol des de… Atlanta, als Estats Units.

L’equip també està experimentant amb productes complementaris. Recentment, van implementar una versió de podcast del butlletí diari generat per IA. En els projectes actuals, també hi ha el desenvolupament d’una aplicació que permet als lectors enviar les seves fotos i vídeos.

Després de passar els primers sis mesos construint l’audiència, ara l’objectiu és passar a la fase de monetització. La idea és provar diferents fonts d’ingressos. I gairebé no es descarta cap via: la publicitat oferint als anunciants un brief patrocinat al butlletí, el patrocini a la capçalera del butlletí, les aportacions dels lectors mitjançant la subscripció, o la venda de productes derivats o fins i tot esdeveniments. De cara al futur, Juan Andrès Muñoz espera arribar als 20.000 subscriptors l’estiu vinent. La idea és llavors poder desenvolupar el concepte en altres mercats de l’estat espanyol o d’altres llocs.- Àmbit d’Estratègia (il·lustració: The Audiencers)