Apple, una empresa els dispositius de la qual abans es van veure com el potencial salvador del periodisme, corre el risc de convertir-se en un enemic de la indústria de les notícies. El llançament de l’iPad el 2010 va ser crucial per a l’èxit d’alguns editors amb murs de pagament, com The Times, i Apple continua animant les noves marques a unir-se a la seva plataforma de subscripció de notícies d’Apple News+.
Val a dir que, a diferència de Google, propietari del sistema operatiu Android, Apple no està realment en el negoci de la publicitat en línia. I com a resultat, històricament ha estat menys que útil per als mitjans de comunicació finançats amb publicitat.
Les galetes de personalització d’anuncis fa temps que estan prohibides al navegador web Safari d’Apple. Segons Press Gazette, la companyia fundada per Steve Jobs proposa ara utilitzar una tecnologia d’IA sofisticada per bloquejar els anuncis del tot. Sembla un moviment més aviat reivindicatiu dirigit a canalitzar els editors a Apple News+, on pot guanyar diners, o a la seva plataforma de contingut Apple News walled-garden gratuïta on la quota d’anuncis als editors és insignificant. BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: jablickar.cz)