GfK DAM ha presentat la classificació d’audiències de diaris digitals amb més audiència al mes de febrer. Es tracta de la primera onada que incorpora els ajustaments metodològics aplicats pel mesurador oficial, encaminats a millorar la precisió de les mètriques.
Després d’augmentar la mostra de panelistes fins a aproximar-se als 250.000 , el rànquing de diaris més llegits aquell mes queda conformat de la manera següent:
El Espanyol manté el lideratge tant en usuaris únics (supera els 20 milions) com en audiència mitjana diària (3,5 milions). Els mitjans amb més visitants únics després d’El Español, són 20 Minutos (18 milions), La Vanguardia (17,4 milions), The Huffington Post (17,1 milions), El Mundo (16,4 milions). Entre la sisena i desena posició se situen ABC (16 milions), El Confidencial (15,7 milions), La Razón (15,1 milions), Infobae (14,8 milions) i El País (14,8 milions).
I aquest és el rànquing d’audiència mitjana diària: 20 Minutos (2,8 milions), El Mundo (2,6 milions), The Huffington Post (2,5 milions) i La Vanguardia (2,5 milions). Després del Top 5, els segueixen els diaris El Confidencial (2,3 milions), El País (2,2 milions), ABC (2 milions), La Razón (2 milions) i Infobae (1,2 milions). La Voz de Galicia és el líder de la premsa regional a Espanya.
Les dades de GfK DAM són des d’ara les oficials a Espanya. De forma pionera a Espanya, s’ha desenvolupat el primer panell nodrit per mostres sintètiques, produït localment a l’estat espanyol per GfK DAM, mesurador ofcial de les audiències digitals. Després de diversos mesos de publicacions en beta, el Comitè de Clients de GfK DAM ha donat suport de manera unànime que les dades provinents de GfK DAM Integrated Panel siguin, a partir d’ara, els oficials a la indústria, tal com es va acordar amb la Comissió de Seguiment (aea, AIMC i IAB Spain).
Per primera vegada, s’assoleix una mostra de gairebé 250.000 panelistes representatius de la població internauta espanyola, ja que es multiplica la mostra observada gràcies a aquest desenvolupament tecnològic sense precedents a Espanya que possibilita el mesurament d’audiències més específiques i atomitzades i proporciona un coneixement molt més profund i granular.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: GfK)