Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Cal reinventar els models de negoci dels mitjans

Cal reinventar els models de negoci dels mitjans

En un article per a l’International News Media Association, Dominic Young reflexiona sobre les retallades de personal a LA TimesSports IllustratedPitchfork i Reach al Regne Unit. “Moltes organitzacions de mitjans d’informació semblen haver entrat en la fase final”, va esmentar i va fer referència a una publicació recent del CEO/Director Executiu d’INMA, Earl Wilkinson, sobre el futur dels mitjans comunitaris. Segons Young, “és hora d’oferir algunes veritats difícils sobre com arribem a aquest punt i de compartir les raons per ser optimistes”.

Young va emfatitzar que els mitjans de comunicació no poden prosperar, ni tan sols sobreviure, amb els ingressos publicitaris. “Només cal mirar els números; els mitjans de comunicació dependents de la publicitat s’estan morint de fam”, va dir. De manera que la millor esperança són els ingressos dels consumidors. Tot i això, el camí que els mitjans van prendre per arribar a aquesta conclusió no ha estat ple d’innovació i creixement. Ha estat un èxit més aviat esquiu i el creixement, per a la majoria, s’ha estancat.

Els editors necessiten una solució fora de la dicotomia de la subscripció/publicitat. Si la indústria pot fer que el pagament del consumidor funcioni de la manera que els consumidors volen, eliminant barreres i fent pagar per les notícies sigui espontani i sense friccions, es podrà reiniciar tota l’economia de les notícies. Young afirma que “hem de deixar de fer el que sabem que no funciona i començar a fer alguna cosa que sí que ho faci. Els models de negoci dels mitjans necessiten reinventar-se”.-  BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: New Jersey Monthly Magazine)