Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Cinc dels quaranta-cinc finalistes DEL Pulitzer d’aquest any revelen que han utilitzat IA

Cinc dels quaranta-cinc finalistes DEL Pulitzer d’aquest any revelen que han utilitzat IA

Aquí tenim una pista per a les persones que dubten que els principals periodistes estiguin utilitzant IA: penseu-hi de bell nou. Segons NiemanLab, dels quaranta-cinc finalistes dels premis Pulitzer d’enguany, cinc van emprar IA mentre investigaven, informaven o “explicaven” les seves presentacions.  No sabrem qui són els cinc finalistes ni si van guanyar fins al 8 de maig. Però van aconseguir el tall: hi havia 1.200 inscrits en total. 

La Junta de Pulitzer, després d’una deliberació acurada, va afegir el requisit que els participants revelin l’ús de la IA, informa NiemanLab i aquest és el primer any. Es sap que la Junta va intentar aprendre més sobre la IA. “Les eines d’IA en aquell moment tenien una reputació de “oh!, no!, el diable ve'”, diu l’administradora Marjorie Miller.

Es un tema prou seriós.Mark Hansen, el director del David and Helen Gurley Brown Institute for Media Innovation, va treballar amb experts de The Marshall Project, Harvard Innovation Labs i Center for Cooperative Media per crear vídeos informatius sobre “els fonaments dels grans models lingüístics i els casos d’ús de les redaccions”, rebla NiemanLab.- Àmbit d’Estratègia