Com una editora pot fer un pas endavant amb Gen AI

Com una editora pot fer un pas endavant amb Gen AI

El periodista Stig Ørskov és el CEO de JP/Politiken Media Group, de Dinamarca, i vicepresident de WAN-IFRA. JP/Politiken Media Group és una de les principals editorials de mitjans dels països nòrdics que gestiona una cartera de diverses capçaleres de notícies nacionals, mitjans locals i globals de nínxol, entre altres publicacions daneses. No es tracta d’un grup editorial, sinó d’una organització que ocupa aprox. 3.000 persones amb uns ingressos de 500 milions d’euros l’any (en dades del 2022). És present també a Noruega, Suècia, Alemanya i el Regne Unit.

Presentat Ørskov, que evidentment no és un visionari, el motiu que el porta a “El Bloc de l’Estanis” és la seva decisió d’unir-se a la conversa general per discutir els canvis significatius en la indústria dels mitjans i com és de diferent la revolució de la IA, cosa que permet als editors jugar un paper proactiu i seure a la taula de negociacions. Per fer-ho, tria GenAI que, en lloc d’analitzar només dades existents, té com a objectiu generar contingut únic, podent crear així mitjans, mètodes d’aprenentatge, processos i més.

Com es defensa des d’aquest Bloc que ara llegiu, el periodista danès dona relleu a la importància d’establir relacions directes amb els lectors, com el principal repte ara com ara per arribar al públic i com les subscripcions encara seran la principal font d’ingressos per a les editorials, tant nacionals com locals. Stig Ørskov, per cert, també comparteix l’experiència de JP/ Politiken amb la producció de contingut nínxol i la creació de verticals per a diferents indústries i observa l’èxit i l’eficiència de l’àudio com el nou mitjà preferit per al consum de notícies.

Pel CEO de JP/Politiken Media Group, les claus necessàries per fer un pas endavant amb Gen AI inclouen:

1. Establir relacions directes amb els lectors: anteriorment, els editors depenien massa de plataformes externes (com les xarxes socials), tot i que és evident que la creació d’una relació directa és el factor clau. El fet que les subscripcions encara siguin la principal font d’ingressos per als editors comporta el repte d’arribar de manera efectiva al seu públic.

2. Enfocament de continguts de nínxol: el futur dels mitjans de comunicació d’èxit rau en la diferenciació de continguts que no estan disponibles en cap altre lloc. JP comparteix els seus coneixements sobre l’exploració de contingut de nínxol altament especialitzat per a nous sectors verticals, a mesura que les notícies generals es tornen menys valuoses.

3. Augment del contingut d’àudio: l’àudio està creixent ràpidament com a mitjà preferit, especialment entre el públic més jove. Les empreses de mitjans estan invertint cada cop més en àudio, que ara representa una part important del consum de notícies entre determinats grups demogràfics.

Podeu escoltar el pòdcast “GenAI i HowJP/Politiken” en el que Stig Ørskov parla dels canvis significatius dels mitjans de comunicació.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: NTT DATA Business Solutions)