Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Consells pels editors a l’hora de contractar periodistes de la generació Z

Consells pels editors a l’hora de contractar periodistes de la generació Z

La generació Z, els nascuts entre el 1997 i el 2012, s’incorpora cada cop més al món laboral. Els més antics de la cohort ja allotgen podcasts de notícies importants i escriuen notícies per a milions de seguidors a les plataformes socials.  Aleshores, hi ha motius convincents perquè els editors contractin periodistes de la Gen Z. Què haurien de tenir en compte a l’hora d’incorporar-los a la redacció?

El Fòrum Econòmic Mundial destaca el conjunt únic de reptes als quals s’enfronten els reclutadors mentre contracten treballadors de la Generació Z. Per començar, aquesta generació ja no pren els salaris i les pensions com a motivadors clau per fer la seva feina. Prefereixen la flexibilitat, el benestar mental i l’equilibri entre la vida laboral i la vida familiar, els motivadors més importants per obtenir més satisfacció laboral.

La generació Z també inclou els seus avantatges únics: La seva habilitat més valuosa és la seva capacitat per entendre el grup demogràfic més jove, especialment el seu ús de les xarxes socials. Una enquesta realitzada pel Parlament Europeu constata la creixent influència que tenen les xarxes socials en el consum de notícies, amb un 37% del consum procedent de les xarxes socials l’any passat.

El segon avantatge, és la seva capacitat de ser mòbil. Els periodistes de la generació Z són molt mòbils i enginyosos. Amb només un telèfon intel·ligent, poden informar i cobrir esdeveniments i adaptar-lo al que requereixen les plataformes en línia.

Molts periodistes de la Gen Z són directament sortits de la universitat o encara estudien. Tanmateix, quan se’ls contracta millor no posar molt èmfasi en el grau. Segons Diana Filimon, presidenta de l’Associació Forum Apulum i coordinadora de MediaGen, “la majoria d’ells no tenen la formació adequada. Les seves habilitats s’obtenen per elles mateixes perquè sempre van un pas per davant tecnològicament en comparació amb els seus professors. En canvi, busqueu la seva capacitat per fer periodisme i l’honestedat amb què treballen en projectes. L’audiència de la Gen Z espera autenticitat, fins i tot dels periodistes. Per tant, busqueu autenticitat, habilitat i veracitat en els vostres reclutats.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Educa Futura)