Creix la inversió publicitària amb l’impuls digital i cau als diaris

Creix la inversió publicitària amb l’impuls digital i cau als diaris

La inversió publicitària a l’Estat espanyol va assolir els 4.193,9 milions d’euros del gener al setembre del 2024, cosa que representa un augment del 4,2 % en comparació del mateix període del 2023, d’acord amb l’últim informe elaborat per InfoAdex, increment propulsat de manera especial pel creixement en mitjans digitals.

Segons aquest informe que analitza la inversió en components digital i no digitals, els mitjans digitals han cobrat un protagonisme important, de manera que aquesta anàlisi inclou l’aportació de llocs web a premsa, ràdio i televisió, suports digitals al sector exterior, àudio on-line a ràdio i Connected TV (CTV) a televisió.

La companyia controla diàriament i censalment falques, mencions i microespais de 51 emissions controlades de ràdio, 131 televisions, 148 diaris (amb els seus suplements), 35 dominicals, 284 revistes, 19 exclusivistes d’exterior (28 classes de suport) i 4 exclusivistes de cinema. A Digital controla la informació de 24.000 url’s, 4 xarxes socials i 35 App’s a través d’un panell de 236.000 usuaris. Tot plegat suma el 95% de la inversió publicitària espanyola.

La televisió lidera la inversió amb 1.289,6 milions d’euros i un increment del 3,5% respecte al mateix període de l’any anterior; i el segueix el segment de Search o cerca on-line, que va créixer un 2,7% fins a assolir 650,6 milions d’euros. En tercer lloc, hi ha les xarxes socials, que mostren un creixement destacat del 8,4 % i se situen en 567,6 milions d’euros.

Tot i això, no tots els mitjans van experimentar creixement, i els diaris i dominicals van ser  l’únic segment amb una caiguda en la seva inversió, d’un 0,8 %, sumant 507,2 milions d’euros.

En contrast, la ràdio va augmentar la seva inversió un 6,1%, mentre que exterior i llocs web  també van veure un increment del 6,1% i 8,2% respectivament.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: InfoAdex)