Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Dades del mercat sense límits a l’estudi “Influencer Economy”

Dades del mercat sense límits a l’estudi “Influencer Economy”

IAB Spain i Primetag han fet públic l’estudi “Influencer Economy: les dades del mercat sense filtres”, un veritable anàlisi –que inclou més de 97 milions de continguts a Instagram i TikTok i 235.000 influencers amb més de 10.000 seguidors i 1 milió de mencions– estableix que ha crescut un 14% el nombre de creadors de contingut a Espanya, assolint els 235.000 influencers actius el 2023.

També revela que els CPM dels continguts de Mega Influencers (amb més d’1 milió de seguidors) i Macro Influencers (amb més de 500 mil seguidors) han experimentat una lleugera baixada amb relació a l’any anterior. No obstant això, augmenta CPM de Micro Influencers (<50K followers).

L’estudi posa de manifest com l’aposta de l’Owned Media agafa força. I és que els canals propis de marques tenen una importància creixent en l’ecosistema d’influencer màrqueting.  El 2023, els continguts publicats per @handles de marques representen el 35% del Media Value del total de Branded Content (vs 25% el 2022). Per part seva, els creadors de continguts representen el 65% restant del Media Value.

Segons Manuel Alburquerque, CEO de Primetag, aquest estudi sorgeix de la necessitat de contribuir de manera objectiva i transparent el desenvolupament integral de l’ecosistema de l’influencer marketing, promovent l’excel·lència professional, el rigor i la sofisticació del sector. Podeu ampliar la informació en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Pakistan Advertisers Society)