Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Dos editors acaparen un terç de la publicitat institucional de Barcelona

Dos editors acaparen un terç de la publicitat institucional de Barcelona

Barcelona és l’Ajuntament d’Espanya que més pressupost destina a la publicitat institucional. Segons Dircomfidencial, l’exercici passat va dedicar 10,5 milions d’euros a la compra de mitjans, un 8,5% més que el 2022. Es dona la circumstància que a mitjan any passat es va produir el canvi a l’alcaldia; Jaume Collboni (PSC) va substituir, després de vuit anys, a Ada Colau, de Barcelona en Comú.

Pràcticament, un terç de la inversió publicitària executada l’any passat per l’ajuntament barceloní es va destinar als mitjans digitals, que van rebre en conjunt 3,7 milions d’euros: els dos màxims beneficiats van ser el Grup Godó (LaVanguardia.com), amb 511.000 euros, i Prensa Ibérica (ElPeriodico.cat), amb 393.000 euros, sempre segons Dircomfidencial, que afegeix que, després d’aquests dos suports, Público va ser el tercer diari digital a la planificació de l’Ajuntament, amb més de 92.000 euros ingressats; per sobre de l’Ara (82.000 euros), El País (79.000 euros) o ElDiario.es (55.000 euros). Entre els mitjans nadius digitals catalans, Nació Digital va aconseguir 72.000 euros i El Nacional, 41.000 euros.- Font: Dircomfidencial (il·lustració: UGT-Aj. de Barcelona)