Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El 25% dels espanyols desaproven anuncis amb continguts inapropiats a les xarxes

El 25% dels espanyols desaproven anuncis amb continguts inapropiats a les xarxes

Una quarta part dels espanyols desaprova les marques la publicitat de les quals es mostra juntament amb continguts inapropiats en xarxes socials, segons l’estudi “Seguretat de Marca a Xarxes Socials” de IAS (Integral Ad Science) on s’analitza la percepció de la publicitat en xarxes socials i els riscos per a les marques a Espanya.

En aquest estudi podem descobrir com la desinformació i el contingut generat per intel·ligència artificial dels feeds de xarxes socials impacta en el performance de la publicitat digital; amb quin tipus d’anuncis interactuen els usuaris a les xarxes socials i els tipus de contingut adjacent als anuncis que poden incentivar la intenció de compra i brand awareness.

L’estudi de IAS permet entendre com les percepcions i interaccions dels consumidors amb les marques es veuen influenciades pel contingut que envolta els anuncis a les xarxes socials. A més, aquest estudi aprofundeix els tipus d’anuncis que els consumidors són més propensos a recordar i considerar favorables dins dels feeds socials.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: IAS)