Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El 40% dels usuaris en línia veuen la IA en el periodisme com una oportunitat

El 40% dels usuaris en línia veuen la IA en el periodisme com una oportunitat

La intel·ligència artificial està entrant a les redaccions de la premsa d’Alemanya. Tot i que el 40 per cent dels usuaris en línia generalment veu la IA en el periodisme com una oportunitat, depèn de l’àrea d’aplicació. A més, l’edat, el gènere i la intensitat d’ús influeixen en l’avaluació. Aquests són els resultats de l’estudi actual “Així és com Alemanya llegeix les notícies en línia el 2024”, elaborat per United Internet Media (UIM). L’estudi especifica que l’ús de la IA en la lectura, la traducció i la correcció de textos es valora de manera més positiva. Com més joves són els lectors d’Alemanya, més positivament veuen l’ús de la IA.

Gairebé tots els grups d’edat veuen l’ús de la intel·ligència artificial en continguts periodístics com un risc més que com una oportunitat. Només la majoria dels joves d’entre 16 i 29 anys consideren la IA com una oportunitat (57%) i només el 43% com un risc. Com més grans són els enquestats, més alta és la percepció negativa: persones de 30 a 39 anys (54%), persones de 40 a 49 anys (60%), persones de 50 a 59 anys (66%), persones de més de 60 anys (71%). . En general, els homes tenen una ment més oberta: mentre que el 43% dels homes veu la IA com una oportunitat, la xifra és només del 37% de les dones. També hi ha diferències en la intensitat d’ús: el 41% dels lectors mitjans i freqüents veuen la IA com una oportunitat, mentre que només el 35% dels que llegeixen poc la llegeixen.

Quan es tracta d’acceptar la intel·ligència artificial, també depèn de l’aplicació. El suport al treball per a “traduir textos” (75%) i “llegir en veu alta” (75%) es va valorar més positivament. A continuació, “corregir textos” (73%) i, a certa distància, crear “encapçalaments i resums” (67%) i recerca (60%). I fins i tot la creació d’imatges (59 per cent) i textos complets (56 per cent) recolzada per IA es veu més positivament que negativament.

Facilitar el treball, millorar la investigació, la velocitat i la neutralitat s’esmenten com les principals oportunitats per a l’ús de la IA. D’altra banda, les notícies falses, la manca de neutralitat i la investigació inadequada es consideren riscos d’IA. A més, al 68 per cent li agradaria veure un etiquetatge clar del contingut periodístic creat per AI. Hi ha una raó més profunda per a això: més de la meitat dels enquestats (53%) temen que aviat ja no podran distingir entre IA i contingut creat per humans.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Tagesschau)