El 40% dels usuaris en línia veuen la IA en el periodisme com una oportunitat

El 40% dels usuaris en línia veuen la IA en el periodisme com una oportunitat

La intel·ligència artificial està entrant a les redaccions de la premsa d’Alemanya. Tot i que el 40 per cent dels usuaris en línia generalment veu la IA en el periodisme com una oportunitat, depèn de l’àrea d’aplicació. A més, l’edat, el gènere i la intensitat d’ús influeixen en l’avaluació. Aquests són els resultats de l’estudi actual “Així és com Alemanya llegeix les notícies en línia el 2024”, elaborat per United Internet Media (UIM). L’estudi especifica que l’ús de la IA en la lectura, la traducció i la correcció de textos es valora de manera més positiva. Com més joves són els lectors d’Alemanya, més positivament veuen l’ús de la IA.

Gairebé tots els grups d’edat veuen l’ús de la intel·ligència artificial en continguts periodístics com un risc més que com una oportunitat. Només la majoria dels joves d’entre 16 i 29 anys consideren la IA com una oportunitat (57%) i només el 43% com un risc. Com més grans són els enquestats, més alta és la percepció negativa: persones de 30 a 39 anys (54%), persones de 40 a 49 anys (60%), persones de 50 a 59 anys (66%), persones de més de 60 anys (71%). . En general, els homes tenen una ment més oberta: mentre que el 43% dels homes veu la IA com una oportunitat, la xifra és només del 37% de les dones. També hi ha diferències en la intensitat d’ús: el 41% dels lectors mitjans i freqüents veuen la IA com una oportunitat, mentre que només el 35% dels que llegeixen poc la llegeixen.

Quan es tracta d’acceptar la intel·ligència artificial, també depèn de l’aplicació. El suport al treball per a “traduir textos” (75%) i “llegir en veu alta” (75%) es va valorar més positivament. A continuació, “corregir textos” (73%) i, a certa distància, crear “encapçalaments i resums” (67%) i recerca (60%). I fins i tot la creació d’imatges (59 per cent) i textos complets (56 per cent) recolzada per IA es veu més positivament que negativament.

Facilitar el treball, millorar la investigació, la velocitat i la neutralitat s’esmenten com les principals oportunitats per a l’ús de la IA. D’altra banda, les notícies falses, la manca de neutralitat i la investigació inadequada es consideren riscos d’IA. A més, al 68 per cent li agradaria veure un etiquetatge clar del contingut periodístic creat per AI. Hi ha una raó més profunda per a això: més de la meitat dels enquestats (53%) temen que aviat ja no podran distingir entre IA i contingut creat per humans.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Tagesschau)