Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El 70% de les notícies dels mitjans procedeixen de les agències de comunicació

El 70% de les notícies dels mitjans procedeixen de les agències de comunicació

Segons un dels estudis més recents realitzat per l’Associació de Directius de Comunicació (DIRCOM), el 70% de les notícies que llegim als mitjans de comunicació són procedents de les agències de comunicació. Una dada que ens demostra el poder que aquestes guanyen en l’àmbit informatiu, generant una relació cada cop més estreta amb els mitjans.

En aquest sentit, una altra dada que crida l’atenció i que va estretament lligada a la informació anterior, és que el nombre de periodistes que treballen a les agències continua creixent cada any, de manera que actualment aproximadament més del 50% d’aquests perfils estan sent contractats per agències.

Segons l’estudi, i com recorda PR Noticias, la centralització de la producció de notícies en unes poques agències de comunicació pot afectar la diversitat informativa. Els mitjans que depenen principalment d’aquestes agències corren el risc d’oferir contingut homogeni, ja que tots publiquen notícies basades en les mateixes fonts. Això pot limitar la pluralitat de punts de vista i accedir a versions alternatives dels fets.

Entre les conclusions de l’estudi de Dircom destaca que les agències de notícies són una part fonamental de l’ecosistema informatiu modern, però també plantegen desafiaments relacionats amb la concentració del poder informatiu i l’homogeneïtzació de les notícies que no han de quedar de banda, i els periodistes són els qui, complint la seva tasca, s’encarreguin de posar fi a aquesta situació i millorar l’ecosistema informatiu que actualment consumeixen els ciutadans.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (il·lustració: Omicrono)