Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El creixement enguany de la publicitat digital pot fregar el 20 per cent

El creixement enguany de la publicitat digital pot fregar el 20 per cent

La inversió publicitària digital continua la seva evolució positiva. Així ho confirma l’informe que ha publicat l’associació de publicitat, màrqueting i comunicació digital a Espanya, IAB Spain, titulat 2a Onada de l’Estudi d’Inversió Publicitària en mitjans digitals 2024. L’informe, patrocinat per Adjinn i Adevinta Spain, s’elabora en col·laboració amb PwC.

Segons aquesta segona onada, s’espera que el creixement anual d’enguany se situï entre l’11% i el 19%, elevant la previsió estimada a l’edició anual de febrer de l’estudi, que apuntava entre el 4% i el 10%.

Aquesta segona onada destaca que la inversió a Xarxes Socials continua pujant, amb un increment del 19,4% i amb un pronòstic de creixement entre un 10% i un 18% per al total del 2024. S’associa aquest creixement del primer semestre a la desaparició de les galetes, ja que el mercat valora positivament l’alt coneixement que es té de l’usuari a les plataformes socials.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: IAB Spain)