Com atraure noves audiències i combatre l’evitació de notícies mitjançant un periodisme constructiu és el focus de l’últim informe estratègic de l’International News Media Association. L’informe treballa sobre la captació de nous públics amb el periodisme constructiu i dedica especial atenció a tres temàtiques: a) males notícies que es converteixen en una bona cosa; b) la paradoxa de les notícies negatives, i c) el poder de la narració positiva.
Segons l’informe, la investigació mostra que les notícies negatives sovint guanyen més clics, però les notícies positives tenen més probabilitats de generar conversions, que apunten al model de negoci per al periodisme constructiu. L’informe recull diversos estudis segons els quals, en comparació amb el periodisme convencional, el periodisme constructiu té un efecte positiu en els consumidors de notícies i no només els motiva a prendre mesures, sinó que també augmenta el compromís amb el mitjà o l’autor de l’article. Trobareu més informació en aquest article de Dawn McMullan.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració:EAM)