Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El primer quadrimestre de l’any fou ben negre per a la publicitat i la venda de diaris

El primer quadrimestre de l’any fou ben negre per a la publicitat i la venda de diaris

La premsa espanyola no ha tingut un bon començament d’any en termes de negoci. La seva principal font d’ingressos -la publicitat- no carbura. Els grans grups cotitzats -Prisa, Unidad Editorial i Vocento- s’escudaven en els comptes del primer trimestre que la Setmana Santa (que ha caigut aquest any al març) havia llastat els seus comptes.

Però aquest efecte, com es reconeix des de Dircomfidencial, hauria d’haver afavorit els ingressos dels mitjans a l’abril, ja que la comparativa amb l’exercici anterior sí que era favorable. Tot i això, les dades mensuals d’AMI elaborades per KPMG mostren que el mes d’abril no es va donar aquest rebot. Sí que és veritat que hi va haver creixement, però força limitat.

D’acord amb l’informe del mes d’abril -que Dircomfidencial resumeix-, la publicitat va créixer aquell mes només un 2,6%, fins als 51 milions d’euros. Aquest repunt no compensa les baixades sofertes el primer trimestre. I és que en el còmput dels quatre primers mesos de l’any, els ingressos per la venda d’espais publicitaris als diaris espanyols (la majoria dels quals sota el paraigua de la patronal AMI) havien caigut un 5,3%. Ni tan sols la publicitat digital presentava dades positives, amb un descens del 3,7% fins al 30 d’abril.

L’altra gran pota de negoci de la premsa que destapa Dircomfidencial és la venda d’exemplars, amb una situació encara pitjor que la publicitat. La venda d’exemplars garbellada per KPMG per a AMI s’ha deixat un 8% el primer quadrimestre. Durant el passat mes d’abril, cap diari espanyol va vendre més de 50.000 exemplars diaris. Només es van acostar a aquesta xifra El País (48.373) i La Vanguardia (45.514). ABC va quedar-se amb 33.380 exemplars i El Mundo, amb 31.686.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Grupo Interés)