Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El sector de la Comunicació i la Publicitat, a la baixa

El sector de la Comunicació i la Publicitat, a la baixa

Segons el darrer Estudi de Projecció d’Ocupació, elaborat per ManpowerGroup, el sector de la Comunicació i la Publicitat registra la pitjor previsió de contractació de tots els sectors analitzats per al segon trimestre de l’any, amb una intenció neta de contractació que se situa en un -18%, segons especifica Espacio Dircom. Per cert, aquesta dada representa una caiguda de 38 punts respecte al primer trimestre del 2025, moment en què el sector mantenia una previsió positiva del 20%.

D’aquesta manera, mentre que un 10% de les empreses del sector planeja augmentar la seva plantilla, un 62% espera mantenir-la sense canvis i fins a un 28% anticipa reduccions.

Segons recull ED, Beatriz Duarte, responsable de selecció de Business Professionals de Manpower, ha afirmat en aquest sentit que “el sector està travessant un període d’ajust i està, encara, tractant de calibrar l’impacte de la intel·ligència artificial. Això ens porta a variacions tan marcades com les que veiem entre les previsions del primer trimestre i les del termini. Estic convençuda que, a mitjà termini, aquestes transformacions també impulsaran noves oportunitats”.

El rànquing dels sectors amb millors previsions de generació de treball el conformen Transport, logística i automoció, que se situa en primera posició amb un 27%; el sector Financer i immobiliari, amb un 26%, i les empreses de Béns i serveis de consum i Salut i farmàcia, totes dues amb un 25% i millorant els registres del trimestre anterior, que eren de 15 i 8 punts menys, respectivament.

Tecnologia, que iniciava l’any amb les millors previsions de generació d’ocupació, baixa 7 punts, fins al 20%. També Indústria (15%) perd 2 punts respecte al trimestre anterior; mentre que Energia i subministrament recupera lleument l’optimisme i passa del 2% al 5% per al període abril-juny.

A la cua d’aquest rànquing, Comunicació i Publicitat es configura com l’únic sector amb previsions negatives, i es desploma fins al -18 % després d’haver registrat un sòlid 20 % el primer trimestre del 2025.

Segons informa Espacio Dircom, aquest estudi es basa en entrevistes realitzades a 39.449 empreses de tot el món -1.050 a Espanya-, tant del sector públic com del privat, de 41 països i territoris, i el seu objectiu és mesurar les tendències d’ocupació previstes per a cada trimestre.

L’estudi, per cert, obté la seva informació a partir d’una única pregunta: “Com preveu que canviarà l’ocupació total a la seva empresa el proper trimestre, des d’abril a juny de 2025, en comparació del trimestre actual?”. Com a resultat de comparar les companyies que tenen previst ampliar els seus equips i les que anticipen una reducció s’obté un índex el resultat del qual pot anar des de -100% a 100%.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Educaweb)