Segons informa Médias d’Info, una investigació realitzada recentment per Totum Research, per a News Media Canada, descobreix que sis de cada deu canadencs continuen confiant en el contingut dels diaris impresos o dels llocs web dels mitjans de comunicació. El contingut editorial dels diaris impresos i els seus productes digitals és el més fiable. Aquest nivell de confiança s’estén també a la publicitat, creant un espai “segur” per a lectors i anunciants.
El 59% dels canadencs confia en el contingut editorial dels diaris digitals, en comparació amb només el 27% en el contingut de les xarxes socials (Facebook/Instagram). L’informe de resultats de l’Índex CanTrust 2024, publicat recentment per Proof Strategies, també constata que la confiança en els periodistes i els mitjans de comunicació es manté estable.
Tot i que algunes veus continuen criticant els biaixos o les “notícies falses”, la confiança dels canadencs en els periodistes per oferir informació fiable va augmentar tres punts fins al 49% el 2024 (més que moltes altres categories de persones, com ara banquers, líders religiosos, executius d’empreses i altres) i les notícies dels mitjans tradicionals segueixen sent, una vegada més, la font d’informació més fiable, en general amb un 56 per cent”.- Àmbit d’Estratègia (Gràfic: newsmediacanada.ca)