Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Els canadencs confien en el contingut de la premsa

Els canadencs confien en el contingut de la premsa

Segons informa Médias d’Info, una investigació realitzada recentment per Totum Research, per a News Media Canada, descobreix que sis de cada deu canadencs continuen confiant en el contingut dels diaris impresos o dels llocs web dels mitjans de comunicació. El contingut editorial dels diaris impresos i els seus productes digitals és el més fiable. Aquest nivell de confiança s’estén també a la publicitat, creant un espai “segur” per a lectors i anunciants. 

El 59%  dels canadencs confia en el contingut editorial dels diaris digitals, en comparació amb només  el 27% en el contingut de les xarxes socials (Facebook/Instagram). L’informe de resultats de l’Índex CanTrust 2024, publicat recentment per Proof Strategies,  també constata que la confiança en els periodistes i els mitjans de comunicació es manté estable.

Tot i que algunes veus continuen criticant els biaixos o les “notícies falses”, la confiança dels canadencs en els periodistes per oferir informació fiable va augmentar tres punts fins al 49% el 2024 (més que moltes altres categories de persones, com ara banquers, líders religiosos, executius d’empreses i altres) i les notícies dels mitjans tradicionals segueixen sent, una vegada més, la font d’informació més fiable, en general amb un 56 per cent”.- Àmbit d’Estratègia (Gràfic: newsmediacanada.ca)