Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Els editors davant els models de negoci flexibles i les estratègies de monetització

Els editors davant els models de negoci flexibles i les estratègies de monetització

Els editors lluiten per compensar els ingressos publicitaris i impresos cada cop més baixos. Les redaccions poden dependre dels ingressos de les subscripcions (digitals) per continuar surant? La IA serà la salvadora en aquesta situació o podria empitjorar les coses?

Aquests són només alguns dels temes tractats per Juan Señor (consultor i assessor de mitjans) en el seu darrer Informe mundial sobre la innovació en els mitjans de comunicació, presentat al recent WAN-IFRA World News Media Congress 2024.

L’informe aprofundeix en diversos temes fonamentals que totes les redaccions haurien de tenir en compte a l’hora d’elaborar les seves estratègies, des d’estratègies d’IA fins a ingressos i verificació de fets. Els models de negoci flexibles i les estratègies de monetització són essencials per a les organitzacions de notícies sostenibles.

Un tema clau que es parla a l’Informe Innovation in News Media són els models de negoci i com mantenir la sostenibilitat en un món on el creixement dels ingressos de les subscripcions s’està alentint i els ingressos publicitaris estan caient en picat.

Una de les conclusions clau de l’informe és la importància creixent dels models freemium i els murs de pagament dinàmics. “La flexibilitat dels murs de pagament dinàmics que ajusten l’accés en funció del comportament i la implicació de l’usuari proporciona un equilibri òptim entre la generació d’ingressos dels lectors i el manteniment dels ingressos publicitaris. Aquest enfocament permet als editors adaptar les seves estratègies a diferents segments de públic, millorant l’experiència de l’usuari i maximitzant el potencial d’ingressos”.

Es pot accedir a l’estudi (per un import de 75,00 €) des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Innovation)