Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Els editors depenen massa dels descomptes de subscripcions?

Els editors depenen massa dels descomptes de subscripcions?

Una anàlisi perspicaç de Toolkits, partint d’un conjunt més ampli d’articles després de la publicació de l’Informe de notícies digitals de l’Institut Reuters, revela que el 53% dels consumidors estan disposats a pagar per les notícies, però el 41% paga menys del preu total per les seves subscripcions, augmentant les preocupacions sobre les pràctiques de descompte. Tot i que això va provocar titulars com “Notablement pocs subscriptors de notícies digitals paguen el preu complet”, també planteja preguntes sobre quina és una bona proporció de subscriptors amb descompte en un mercat en creixement, el veritable significat de “preu complet” i la consciència del consumidor sobre el seu estat de pagament.

El 53% dels consumidors estan disposats a pagar per les notícies  d’alguna manera, cosa que sembla que els autors de l’informe van interpretar com una mala notícia per als editors. Un altre va ser que el 41% dels consumidors van dir que pagaven menys del “preu complet” per les seves subscripcions.

És realment remarcable que el 41% dels consumidors de notícies tinguin tarifes reduïdes? Quina és una porció saludable per a un mercat en creixement, exactament? Què significa realment “preu complet” i quina part dels consumidors sap si ho paguen o no?.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Toolkits)