Una anàlisi perspicaç de Toolkits, partint d’un conjunt més ampli d’articles després de la publicació de l’Informe de notícies digitals de l’Institut Reuters, revela que el 53% dels consumidors estan disposats a pagar per les notícies, però el 41% paga menys del preu total per les seves subscripcions, augmentant les preocupacions sobre les pràctiques de descompte. Tot i que això va provocar titulars com “Notablement pocs subscriptors de notícies digitals paguen el preu complet”, també planteja preguntes sobre quina és una bona proporció de subscriptors amb descompte en un mercat en creixement, el veritable significat de “preu complet” i la consciència del consumidor sobre el seu estat de pagament.
El 53% dels consumidors estan disposats a pagar per les notícies d’alguna manera, cosa que sembla que els autors de l’informe van interpretar com una mala notícia per als editors. Un altre va ser que el 41% dels consumidors van dir que pagaven menys del “preu complet” per les seves subscripcions.
És realment remarcable que el 41% dels consumidors de notícies tinguin tarifes reduïdes? Quina és una porció saludable per a un mercat en creixement, exactament? Què significa realment “preu complet” i quina part dels consumidors sap si ho paguen o no?.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Toolkits)