Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Els joves i l’ús dels motors de cerca

Els joves i l’ús dels motors de cerca

Un estudi  de Forbes Advisory, publicat aquest mes de juny, identifica una disminució del 30% en l’ús de motors de cerca per buscar noms de marques entre els baby boomers, un 94%, i la Generació Z, un 64%. També indica que l’ús de dispositius mòbils influeix en els hàbits de cerca, ja que els que accedeixen principalment a Internet mitjançant telèfons mòbils mostren una lleugera disminució en l’ús d’un motor de cerca per descobrir marques, des de la mitjana fins al 79%.

Més consumidors estan trobant marques a través de les xarxes socials, en lloc de fer cerques. De mitjana, el 10% de les persones comencen les cerques de marques a les xarxes socials, perfeccionant les cerques als motors més tard. Aquest comportament és més pronunciat entre la generació Z i els millennials, amb un 21% i un 14%, respectivament. Al voltant del 4% de tots els enquestats, inclòs l’11% de la generació Z, utilitzen exclusivament plataformes de xarxes socials per descobrir i interactuar amb marques, cosa que reflecteix una tendència cap a ecosistemes digitals més autònoms dins de les aplicacions de xarxes socials.

Per a la generació Z, el 46% recorre a les xarxes socials per obtenir informació. Els millennials segueixen aquest patró, amb un 35% afavorint les xarxes socials sobre els motors de cerca tradicionals. Una de cada cinc persones no sent la necessitat d’utilitzar motors de cerca, perquè pot accedir als llocs web a través de les xarxes socials.

Segons el treball esmentat, un terç dels enquestats només utilitza el seu telèfon mòbil per accedir a Internet. La generació Z demostra ser un dels segments generacionals més interessants pel que fa a l’ús del mòbil i d’Internet. El 77% per cent de la generació Z, els nascuts entre el 1997 i el 2006, va dir que utilitza YouTube, el 77% va dir que utilitza Instagram, el 73% va dir que utilitza TikTok, el 65% utilitza Google i el 59% utilitza Snapchat.

Podeu accedir a l’estudi de Forbes des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: ux-republic)