Ho escriu Montse Vidal a Report.cat: “Avui dia estem immersos en un context informatiu saturat de continguts. La digitalització ha comportat un augment extraordinari de canals, i en molts casos i per motius diversos, –com els algorítmics– els continguts tendeixen a l’homogeneïtzació. És per això que la comunicació local pren especial importància a l’hora d’equilibrar comunicativament el país, en un entorn digital que els continguts de proximitat també poden aprofitar per ser rellevants.”
La periodista reconeix que estem davant un panorama complex, d’aquí que, segons la seva opinió, “el teixit de la comunicació local al nostre país ha anat guanyant complexitat fins a arribar a on som, en plena era digital, en què la informació flueix en format líquid d’un canal a un altre, de manera transversal.”
Per facilitar la cerca dels mitjans, han estat creats tres mapes amb el propòsit de fer un retrat aproximat del panorama comunicatiu local actual a Catalunya, un àmbit amb una gran dificultat de monitoratge a causa de la seva evolució constant i que no compta amb un registre que contempli de manera actualitzada tota aquesta evolució.
En aquesta aproximació destaquen els mitjans de proximitat que ofereixen informació local de manera estable i regular, i que, juntament amb la resta de mitjans, conformen l’oferta informativa per a les persones del seu entorn, independentment de si la comarca a la qual pertany la població a on té l’adreça física la redacció coincideix o no amb la comarca de l’àmbit de cobertura. Els mapes permeten visualitzar ràpidament l’oferta d’informació local que tenen a l’abast les persones que viuen a cada comarca.
Trobareu més informació en aquest enllaç. BeMeditàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Report.cat)