Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Els nens com a consumidors de notícies

Els nens com a consumidors de notícies

The Fix publica un article d’anàlisi de la periodista Priyal Shah que, sota el títol “Els nens com a consumidors de notícies: el pla d’un diari eslovè per a un periodisme amigable amb la infància”, explica com el diari en línia gratuït eslovè Časoris participa i promou els hàbits de lectura de notícies en els nens.

Shah explica des de  The Fix com la periodista i editora executiva del diari nacional d’Eslovènia Delo, Sonja Merljak Zdovc, es va adonar de la pèrdua inevitable de tota una generació com a lectores de notícies. “Tenim una generació de pares que no llegeixen els diaris. Donant lloc a una generació de nens que no només no llegeixen sinó que no saben què és un diari”. Per a l’editora, la pèrdua de les generacions futures com a lectors de notícies és una gran preocupació.

Merljak Zdovc va decidir canviar això i crear la propera generació de lectors de notícies. Per tant, Časoris es va fundar l’any 2015 com un diari en línia gratuït dirigit a nens eslovens d’entre 6 i 12 anys. El nom en si és un joc de paraules sobre “diari” (časopis) i “dibuix” (risati). Malgrat el seu públic objectiu, Časoris funciona com qualsevol diari tradicional. Té seccions de política, negocis, esports i entreteniment. “Časoris és com qualsevol diari per a adults, però per a gent petita, és a dir, per a nois i noies estudiants.”

Actualment Časoris té 13.000 visitants mensuals als seus llocs web. Aquest número no és un reflex dels seus lectors, ja que molts nens accedeixen a aquest diari en línia des de l’adreça IP de la seva escola. El punt de venda continua sent gratuït mitjançant la realització de tallers i la recepció de subvencions. Han organitzat diversos tallers i esdeveniments d’alfabetització mediàtica, més recentment a través del Fons de capital de notícies de Google News Initiative, i han rebut subvencions d’Internews, l’ambaixada dels EUA a Ljubljana i altres.

L’experiència de Časoris pot ajudar els editors de mitjans a aprendre a implicar els nens com a consumidors i també ajudar-los a ampliar la seva base de lectors. Merljak Zdovc diu: “Per descomptat, recomanaria que els mitjans tradicionals incloguin contingut que sigui en benefici dels nens. Això no només els ajudaria amb els seus negocis, sinó que també ajudaria els nens a adquirir habilitats de lectura i alfabetització”.

Merljak Zdovc esmenta “Un diari per a adults pot aprendre molt d’un diari infantil: com atraure l’audiència, com parlar amb l’audiència i com incloure l’audiència. Això és el que estem fent amb els nens tot el temps. Sempre intentem esbrinar què és important per a ells i com oferir-ho”. En aquest enllaç podeu llegir les quatre maneres de donar notícies als nens.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Časoris)