Ben al revés de què passa a Catalunya, on la premsa local és la més valorada, la que millor fidelitat ostenta i l’única que manté a l’alça les subscripcions, a Nord-amèrica la cosa és ben diferent, agreujada per la cobertura política d’aquests mitjans. Les notícies locals perden: pocs lectors estan contents amb la cobertura política de la premsa de proximitat.
Ray Schultz, columnista de Media-Post, escriu que els editors locals dels Estats Units estan fent un esforç gran, en el millor dels casos, per cobrir la política local, però sense massa èxit a jutjar per un nou informe del Pew Research Center de la Pew-Knight Initiative.
Dels consumidors enquestats, el 68% rep notícies polítiques i governamentals locals dels mitjans locals, enfront del 90% que obté notícies meteorològiques i el 77% notícies sobre delictes. Però només el 25% està satisfet amb la seva cobertura política local, en comparació amb el 63% dels informes meteorològics, una troballa trista donada la lluita per sobreviure als mitjans locals i el creixement dels deserts informatius.
D’una banda, només el 45% dels enquestats diuen que és fàcil trobar la informació necessària per prendre decisions de votació a les eleccions locals, en comparació amb el 59% de les competències presidencials.
L’interès per la cobertura política local és més gran que per la nacional. En total, un 83% està interessat en la política nacional i un 50% molt. En canvi, el 80% se centren en la cobertura de les lleis i polítiques locals, el 42% és molt o molt probable que se’n senti satisfet. I, en general, un 81% està interessat en la cobertura de les eleccions presidencials i un 70% local.
Ara bé, l’edat també hi té força a veure: el 71% dels consumidors de la cohort d’entre 18 i 29 anys reben notícies sobre política local a les xarxes socials, en comparació amb el 36% de les persones de 65 anys o més. Els del grup més gran tenen més probabilitats d’obtenir aquestes notícies dels mitjans locals (75% enfront del 53%) i dels polítics locals (39% enfront del 20%).- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Pew Research Center)