La gran aposta fora saber com es pot adaptar el periodisme per atendre millor audiències diverses el 2024? A la “Cimera de Sostenibilitat de Notícies Independents”, que s’acaba de fer a Chicago, els periodistes locals van compartir estratègies innovadores per generar confiança i servir les comunitats.
Segons narra Sophie Culpepper a NiemanLab, les discussions clau es van centrar en la participació de la comunitat, destacant que el periodisme hauria de ser útil i arrelat a les necessitats locals: Simon Galperin, de The Jersey Bee, va destacar la importància d’abordar els danys de la comunitat i proporcionar informació essencial; i VTDigger van utilitzar ambaixadors comunitaris pagats per millorar la difusió i la comprensió. La Converse,, del Quebec, va formar periodistes joves per reflectir les seves comunitats, i la plataforma Art Rebellion connecta artistes i amplifica les seves veus. Com es qüestionen tots ells, i amb tota la raó: “Si no arribeu a les persones a les quals voleu arribar, quin sentit té fer la feina?”
Les sessions de conferències de la “Cimera de Sostenibilitat de Notícies Independents” van lluitar amb preguntes pràctiques i reptes als quals s’enfronten els editors de proximitat: la realització de campanyes efectives de recaptació de fons; la creació de noves fonts d’ingressos; redefinir i pensar més en els mitjans i productes que ofereixen notícies; quin paper hauria de tenir la legislació en el futur de les notícies locals; com incorporar el compromís de la comunitat en el treball bàsic del periodisme; i com arribar i generar confiança amb nous públics.
En una sessió centrada en aquesta última pregunta, cinc periodistes, fundadors i directors de membres van oferir conclusions dels seus propis experiments, que us aconsellem llegir en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: LION Publishers)